Reklamační řád
1.
Ustanovení
Tento reklamační
řád upravuje podmínky, za nichž může odběratel uplatnit vůči dodavateli práva
z odpovědnosti za vady zboží (dále jen „reklamace).
DOPORUČENÍ: skladovací
teplotu v rozmezí od -2°C do 0°C a to v závislosti na druhu
zboží a rychlosti jeho obrátky. Doporučené maximální skladovací teploty
4°C u drůbežího masa a 7°C u vepřového a hovězího masa jsou
příliš vysoké a doba udržitelnosti je kratší než při teplotě nižší.
2.
Právo odběratele na reklamaci
1. Reklamaci dodaného množství lze provést pouze při přejímce
zboží, na každém dodacím dokladu je součet č váhy všech položek, apelujeme na
odběratele, aby zakázky přebírali vždy přes kontrolní váhu. Pokud toto není
možné, aby byla zakázka převzata položkově a váha posouzena alespoň
odhadem. Pokud nesedí váha při přejímce je odběratel povinen umožnit našemu
řidiči opětovné převážení, a to i po jednotlivých položkách.
2. Reklamaci dodaného množství lze provést, pokud má zákazník
úředně ověřené cejchované váhy. Váhové rozdíly z nestanovených měřidel
různých decimálek a podobně historických zařízení nelze uplatnit!
3. Reklamaci dodaného množství lze uplatnit, pokud převyšuje
maximální povolenou odchylku ve výši dvou dílků váživosti váhy. To je
u vah s váživostí do 60 kg 40 g, u vah do 100 kg 400 g.
Zboží se při přejímce váží v původních
obalech, přirozenou vlastností každého masa je, že při skladování a transportu
uvolňuje šťávu, povolená váhová odchylka z tohoto titulu je do 1%
hmotnosti dodaného zboží. Pokud odběratel při přejímce přesypává zboží do
vlastních suchých obalů, bude tato váhová odchylka zohledněna při posuzování
oprávněnosti reklamace, respektive reklamace bude uznána pouze nad součet této
odchylky + povolené odchylky váživosti vah.
4. Dodavatel odpovídá za to, že zboží dodané odběrateli bude bez
vad v době jeho předání odběrateli a dále po dobu záruční lhůty.
Odběratel je oprávněn reklamovat u dodavatele vadu zakoupeného zboží,
která se vyskytla při převzetí zboží nebo v záruční době.
5. Záruční doba je uvedena na etiketě umístěné na obalu zboží,
pokud je zboží baleno nebo na přepravním obalu. Záruční doba počíná běžet
převzetím zboží odběratelem.
6. Při reklamaci musí odběratel vadné zboží předložit dodavateli
k posouzení oprávněnosti reklamace, a současně uvést, které vady
zboží vytýká a čeho se domáhá.
7. Reklamaci nelze uplatnit v případě, kdy vada zboží nastala
v důsledku nesprávného skladování nebo použití zboží anebo v důsledku
působení vyšší moci (živelní pohromy atd.). Reklamovat nelze zboží, které bylo odběratelem
dále zpracováno nebo prošlo maloobchodním prodejem a z tohoto prodeje
bylo i staženo. Reklamované zboží je třeba až do jeho zpětného předání
dodavateli skladovat při předepsané teplotě. Pokud není domluveno předem jinak.
8. Reklamační protokol může být dokument odběratele nebo lze
reklamaci zaznamenat na aktuální dodací doklad
3.
Místo a lhůta pro uplatnění reklamace
1. Odběratel zboží reklamuje přímo při přejímce zboží
u řidiče dodávaného zboží. V případě pozdější reklamace je odběratel
o reklamaci povinen předem informovat dodavatele na tel.777 749 277.
Reklamované zboží bude prozkoumáno kamerovým systémem a následně
zpracováno do nezaplacené aktuální zakázky nebo do následující zakázky.
V případě neuznání reklamace bude reklamované zboží zamítnuto
a doklad o neuznání reklamace zaslán dodavateli.
2. Skutečnost, že reklamované zboží zakoupil od dodavatele,
prokazuje odběratel fakturou nebo dodacím
listem.
3. Vady zboží, které podléhá rychlé zkáze, musí odběratel uplatnit
nejpozději následující den po jeho převzetí.
4. Vady ostatního potravinářského zboží musí kupující uplatnit do
konce záruční doby, která je uvedena na faktuře a na obale zboží. Záruční
doba počíná běžet převzetím zboží zákazníkem.
5. Neuplatnil-li odběratel u dodavatele reklamaci včas, nemá
nárok na její kladné vyřízení, byť by byla uplatněna důvodně.
4.
Nároky odběratele
1. Odběratel může v případě prokázání vad potravinářského
zboží zvolit:
a. výměnu zboží za bezvadné
b. zrušení kupní smlouvy a vrácení peněz
c. úpravu kupní ceny
5.
Posouzení a vyřízení reklamace, doručování
1. Odběratel je povinen provést řádně přejímku zboží jednotlivých
položek, jejich váhy a případných zjevných vad. Na pozdější reklamace
váhových rozdílů nebude brán zřetel.
2. Při posouzení oprávněnosti reklamace dodavatelem je vždy
ověřována správnost celého výrobního procesu dané položky, včetně dodržení
předepsaných teplot v celém řetězci od příjmu zboží až po jeho dodání
odběrateli. Pokud je u konkrétní výrobní šarže identifikována chyba na
naší straně, respektive na straně našeho dodavatele jsou již další reklamace
dalších zákazníků pro danou výrobní šarži uznány automaticky.
3. Četnost reklamací u konkrétní výrobní šarže je důležitý
ukazatel při procesu posouzení oprávněnosti reklamace. Výroba probíhá
z velkých ucelených vstupních šarží a je maximálně nepravděpodobné,
že vadné budou pouze některé položky u odběratele nebo, že
u konkrétního odběratele je zboží vadné zatímco zboží ze stejné výrobní
šarže dodané ostatním odběratelům je bez problémů. Toto ukazuje na chyby na
straně odběratele. Každý případ je ale posuzován individuálně.
4. Odpovědný pracovník o reklamaci rozhodne ihned. Ve
složitějších případech do tří dnů, nedohodne-li se s odběratelem na lhůtě
delší.
6.
Platnost
Platnost tohoto
aktualizovaného dokumentu od 5.1.2021